Як безпілотний транспорт змінить наше життя

Безпілотний автомобіль
Сьогодні над створенням безпілотних автомобілів працюють не тільки автовиробники, але і технологічні гіганти на кшталт Google. Глобальні компанії розуміють, що той, хто першим запропонує в цій сфері ефективне рішення, зірве великий куш.

Аналітичний центр RethinkX з США дав прогноз з приводу того, як розвиток безпілотного транспорту в найближчі 15-20 років вплине на економіку, політику і соціальну сферу.

До 2030 року на 95% маршрутів буде працювати безпілотний транспорт, що належить великим компаніям. Це стане черговим етапом науково-технічної революції в транспортній галузі. Ця бізнес-модель називається TaaS. Вона здатна зруйнувати сучасну транспортну і нафтову промисловість, але при цьому дозволить отримувати в економіці надприбуток. Згідно з підрахунками фахівців, TaaS допоможе кожній американській родині заощаджувати близько 5,6 тис. доларів на місяць.

Ключові поняття

Для початку необхідно розібратися в деяких важливих термінах.

AV і EV (безпілотний і електричний автомобілі) - основні типи транспортних засобів. A-EV - безпілотний автомобіль п'ятого рівня. ICE - базова модель автомобіля, яка включає програмне і апаратне забезпечення.

TaaS (transport-as-a-service) - транспортна платформа, керуюча транспортуванням по команді за допомогою A-EV.

Pre-TaaS - онлайн-платформа, що управляє транспортуванням по команді за допомогою підключення пасажирів і водіїв через спеціальні програми. Прикладом таких платформ є Uber і Lyft.

VOS - операційна система автомобіля, яка базується на штучному інтелекті.

Економічний ефект

Why-well-all-love-self-driving-cars-when-were-older.jpg

Завдяки економії на транспорті річний дохід домогосподарств в США до 2030 року збільшиться на 1 трлн доларів, що стане каталізатором зростання ВВП. При цьому число пасажирських авто в країні зменшиться з 247 млн ​​до 44 млн. Через падіння попиту на нові машини виробництво легкових і вантажних автомобілів знизиться на 30%.

У 2020 році попит на нафту досягне позначки в 100 млн барелів на добу, але до 2030 року він зменшиться до 20 млн барелів. В 2021 році коливання вартості нафти позначаться на автомобільній галузі. В результаті почнеться скорочення робочих місць, і ця ситуація вимагає втручання урядів.

Зростання доходів домогосподарств спричинить за собою збільшення витрат, що поліпшить рівень зайнятості в економіці. Але разом з тим модель TaaS зменшить кількість робочих місць в тих сферах економіки, які вона зробить непотрібними.

У США поява автономних автомобілів може стати причиною звільнення 5 млн осіб, в тому числі 3,5 млн водіїв вантажівок.

Екологічна ситуація

Зміни стануть причиною значного скорочення забруднення навколишнього середовища. Завдяки TaaS попит на енергію зменшиться на 80%, а викиди вихлопних газів - на 90%. Якщо більшу частину вироблення електрики буде генерувати вітрова та сонячна енергетика, то у 2030 році можна буде відмовитися від вуглецевого палива.

На даний момент в США на транспорт припадає 26% викидів вуглекислого газу. Викиди від виробництва A-EV, якщо враховувати кожну автомобільну милю, зменшаться на 33-54%.

Соціальна сфера

У 2015 році по всьому світу в ДТП загинуло 1,25 млн осіб. Ще 50 млн людей отримують щорічно травми різного ступеня тяжкості.

За допомогою TaaS буде підвищена мобільність. Ця модель допоможе скоротити соціальну нерівність, пов'язану з відсутністю доступу до транспорту. Громадський та приватний транспорт стануть одним цілим. Також виникне «суспільство» TaaS, яке має на увазі спільні подорожі з людьми, які не належать до соціальної групи пасажира.

Політичні стимули

Політики здатні або каталізувати, або уповільнити перехід до TaaS. Існує ряд факторів, які можуть переконати уряди різних країн розвивати цю платформу. Зокрема, до них відносяться:

  • прагнення досягти технологічного першості окремих країн і міст;
  • зростання економіки внаслідок скорочення часу на логістику;
  • істотне зниження витрати бюджетних коштів на дорожню інфраструктуру;
  • поліпшення якості життя завдяки підвищенню мобільності тих, у кого немає доступу до транспорту;
  • зобов'язання, взяті урядами в сфері кліматичних змін.

Разом з тим представники бізнесу та громадськості будуть тиснути на владу з метою швидкого переходу до TaaS. Однак аналітики Mainstream прогнозують, що індивідуальне володіння протягом найближчого часу буде зберігати статус основного вибору споживачів. Не в останню чергу це пов'язано з прихильністю до особистого транспорту.

Впровадження TaaS відбуватиметься в кілька етапів. Все більше користувачів будуть відмовлятися від особистого автомобіля, а через 8-10 років TaaS стане доступною для всіх жителів планети, як раніше електрика, вода або телефонний зв'язок. Однак навіть через 10 років залишаться 5% споживачів, які не приймуть TaaS. Йдеться про дуже заможних людей і жителів сільської місцевості, які відстали від технологій.

Нова модель транспорту

thecybersecu.jpg

TaaS виявиться вигіднішим і комфортним, ніж сучасний громадський транспорт. Планується, що такі авто будуть вміщати від 2 до 40 пасажирів. У цьому транспорті вдасться значно знизити ризик нещасних випадків і незапланованих простоїв.

На ранніх етапах існування TaaS його головними клієнтами стануть сім'ї середнього класу, пенсіонери та інваліди. TaaS буде доступний не тільки для поїздок на роботу, а й, наприклад, для походів у супермаркет.

Після початку дії цієї моделі поступово зникне потреба в заправках, ремонтних майстерень і дилерських точках. Зростуть страхові витрати для водіїв, так як страхові компанії будуть дивитися на людське водіння, як на процес, який супроводжується високими ризиками. У певний момент люди будуть керувати автомобілем гірше TaaS, через що владі в деяких районах доведеться обмежити неавтономне рух.

До 2030 року, після остаточного схвалення регуляторами автономного транспорту, 95% маршрутів в США будуть обслуговувати TaaS. Разом з тим вартість поїздки для споживачів знизиться приблизно в 10 разів, що стане причиною масової відмови від особистого транспорту.

Як це відіб'ється на автомобільній промисловості

Зараз річний дохід мереж поставок транспорту і нафтопродуктів становить близько 10 трлн доларів, але він істотно знизиться. Розмір парку транспортних засобів зменшиться більш ніж на 80%.

Маржа в автовиробництві помітно знизиться, що відіб'ється на діяльності компаній, які виробляють транспортні засоби. У них буде 4 основні стратегії подальшого розвитку:

  • ставка на виробництво і складання устаткування для TaaS;
  • створення і використання автомобільних парків для постачальників TaaS;
  • перекваліфікація в якості основного постачальника TaaS;
  • вертикальна інтеграція з постачальниками послуг A-EV і TaaS, участь у всіх ланках ланцюжка створення вартості. Уже зараз подібну стратегію впроваджують Ford, General Motors і Nissan.

Нафтова промисловість зіткнеться з кризою. Головний удар приймуть на себе нафтовидобувачі з США. При цьому 58% видобутку нафти виявиться нерентабельним. Аналогічна ситуація складеться в Канаді, Бразилії, Великобританії, Анголі і Мексиці. Втім, видобуток нафти в країнах Перської затоки продовжить залишатися вигідним в 95% випадків. Однак Саудівській Аравії, Іраку і Росії доведеться істотно знизити ціни.

Зрозуміло, представники нафтової промисловості будуть використовувати всі доступні ресурси, щоб уповільнити впровадження автономного транспорту.

Зменшення кількості ДТП

autonomous-driving-2.jpg

Впровадження автономного транспорту має на увазі зниження кількості нещасних випадків на дорогах за участю A-EV на 90% в порівнянні з ICE. Справа в тому, що 94% ДТП трапляються в результаті людської помилки. У 2020 році автономний транспорт буде в 5 разів безпечніше, ніж машини, якими керують люди. У 2022 році він стане в 10 разів більш безпечним.

Велика перевага ПО полягає в тому, що дані, які отримав один автомобіль, поширюються на всю його мережу. Це дозволить машинам навчатися один у одного.

СТАТТІ

Підсумки

Автономний транспорт буде стрімко розвиватися і незабаром перетвориться в ринок з високою конкуренцією. До компаній Uber, Lyft і Didi приєднаються нові гравці, що сприяють підвищенню рівня безпеки.

Електричні двигуни з часом повністю замінять двигуни внутрішнього згоряння. Витрати на технічне обслуговування, фінансування, страхування і енергетику помітно зменшаться. TaaS запропонує схеми, при яких експлуатація автомобілів коштуватиме в 10 разів дешевше, ніж зараз.

Перехід до TaaS почнеться з великих міст, а згодом добереться і до сільської місцевості. Видима економія коштів стане головною причиною масового поширення безпілотного транспорту.

Завдяки ефективному використанню машин вдасться значно скоротити їх кількість. Передбачається, що один автомобіль буде використовуватися як мінімум в 10 разів більше, ніж зараз.

У 2030 році 40% транспорту буде знаходитися в індивідуальному користуванні, однак на їх використання доведеться всього 5% поїздок. 

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку