У Новограді-Волинському відзвітували за соціальну сферу за 2017 рік

13 березня 2018 року у великій залі Будинку рад відбулась підсумкова нарада галузі соціальної сфери за результатами роботи у 2017 році. Участь у підведенні підсумків діяльності галузі за минулий рік взяли міський голова Віктор Весельський, секретар міської ради Олена Пономаренко, заступник міського голови-начальник фінансового управління міської ради Ірина Ящук, депутати міської ради, працівники галузі соціального захисту, а також заступник директора, начальник управління праці, зайнятості та соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи департаменту праці та соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації Світлана Бойм.

Як зазначили на початку заходу очільник міста Віктор Весельський та секретар міської ради Олена Пономаренко, соціальна сфера – це особлива галузь, яка найбільш наближена до життєвих інтересів і потреб людей, особливо соціально вразливих верств населення. Працівники цієї галузі щоденно опікуються питаннями виплат різного роду соціальних допомог, пенсій, розв’язанням проблем зайнятості, організацією соціального захисту населення міста. Адже на їх плечі покладене одне з найважливіших і відповідальніших завдань – державна підтримка і соціальний захист громадян, заснований на принципах індивідуального підходу до кожної людини.

Модератором підсумкової наради виступила директор департаменту праці та соціального захисту населення міської ради Лілія Хрущ, яка під час своєї доповіді наголосила на основних напрямках роботи департаменту. Зокрема, Лілія Василівна зазначила:

«Основним завданням департаменту праці та соціального захисту населення Новоград-Волинської міської ради є забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення. Департамент забезпечує виконання законів України у сфері соціального захисту шляхом надання 74 видів послуг особам з інвалідністю, одиноким непрацездатним громадянам, дітям-сиротам, одиноким матерям, багатодітним, малозабезпеченим сім’ям та сім’ям з дітьми, а також іншим соціально незахищеним особам, які потребують допомоги і соціальної підтримки.

Фото Новоград-Волинська міська рада.

Одним з пріоритетних напрямків роботи є соціальний захист учасників антитерористичної операції та членів їх сімей. З метою надання допомоги у вирішенні нагальних питань демобілізованим та членам сімей загиблих учасників АТО було проведено паспортизацію понад 375 осіб. 
В 2017 році забезпечено санаторно-курортним лікуванням 26 учасників бойових дій з числа учасників АТО на загальну суму – 123,0 тис. грн. 
Відповідно до постанови КМУ від 19.10.2016 року № 719 «Питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також осіб з інвалідністю внаслідок війни І-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов» з державного бюджету спрямовано 2 814,5 тис. грн. на виплату компенсації 4 особам для придбання житла на первинному та вторинному ринках. 
Організовано навчання 30 учасників АТО для отримання водійських прав категорій B та D на загальну суму 123 тис. грн., 22 військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби призначено 31,7 тис. грн. одноразової матеріальної допомоги. 
За рахунок коштів міського бюджету забезпечено виплату разової грошової допомоги 160 учасникам АТО та членам родин загиблих учасників АТО на суму 362,4 тис. грн. (середня сума виплати 2,3 тис. грн.).

Одним із напрямів державної соціальної політики, що забезпечує підвищений рівень соціальних гарантій окремих категорій громадян, є пільга на оплату житлово-комунальних послуг. Пільги на оплату житлово-комунальних послуг у місті надаються 35 підприємствами та організаціями у безготівковій формі у межах встановлених норм. 
Станом на 01.01.2018 року в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків на обліку перебуває 13 776 осіб, які мають право на пільги, яким за звітний період фактично нараховано пільг на загальну суму 23 108,9 тис. грн., що складає 102 % від рівня 2016 року (22 601,4 тис. грн.). Середній розмір пільги у 2016 році по місту складав – 134 грн., у 2017 році – 139 грн.

Фото Новоград-Волинська міська рада.

З 2016 року відмінено субвенцію з державного бюджету на пільгове перевезення автомобільним транспортом, проте в нашому місті дане питання вирішується за рахунок коштів з міського бюджету. Відповідно до рішення міської ради щоденно мають право на пільговий проїзд 10 пільгових категорій громадян міста, (пенсіонери за 50 % вартості у вівторок, четвер і суботу)
За попередній рік в межах міста було перевезено 992 230 пільговиків, за що відшкодовано перевізникам з міського бюджету – 4 303,2 тис. грн. (2016 рік 4 300,0 тис. грн.). В той час як по області відшкодування в цілому за 2017 рік складає 16 100, 00 тис. грн.

Для соціального захисту малозабезпечених верств населення міста рішенням виконавчого комітету від 27.07.2016 р. № 193 запроваджено пільгу за користування лазнею громадянам міста у разі відсутності комунальних зручностей з централізованого гарячого водопостачання і водовідведення. В 2017 році за рахунок коштів міського бюджету 375 мешканців міста забезпечено пільговим користуванням лазнею.

У 2017 році виплачено грошову допомогу в сумі 112 тис. грн. 2 особам, що отримали легкі тілесні ушкодження під час участі у масових акціях громадського протесту відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2015 року № 1098 «Про соціальний захист осіб, які отримали легкі тілесні ушкодження, побої, мордування під час участі у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 р. по 21 лютого 2014 року».

На території міста Новограда-Волинського проживає 1142 особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Відповідно до кошторисних призначень 2017 року спрямовано 1 698 тис. грн. на виплату допомог та компенсацій постраждалим громадянам, які використано за призначенням. Обласним бюджетом на пільгове медичне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, надано – 77,1 тис. грн. Упродовж 2017 року у санаторно-курортних закладах оздоровлено 60 постраждалих громадян внаслідок аварії на ЧАЕС на загальну суму 332,2 тис.грн.

За період з 01.01.2017 по 31.12.2017 року до департаменту соціального захисту звернулося 15 593 особи, (17 331 особа у 2016 році) з наступних питань:
- за призначенням житлових субсидій;
- за разовою матеріальною допомогою з міського бюджету 
- за призначенням державної соціальної допомоги
За 12 місяців 2017 року департаментом праці та соціального захисту призначено та виплачено 73 535,7 тис. грн. державної соціальної допомоги, що складає 107 % показника 2016 року (68 540,0 тис. грн.. – 2016 рік)
Протягом звітного періоду 13 446 домогосподарствам призначено субсидії на загальну суму – 137 205,8 тис. грн. Загальна сума призначеної субсидії зросла на 18 % порівняно з 2016 роком.
В 2017 році вперше проведено монетизацію залишків зекономленої за опалювальний період 2016 – 2017 років субсидії, яку виплачено 3 542 особам на суму – 2 341,5 тис. грн.

Фото Новоград-Волинська міська рада.

Одним з пріоритетних напрямків роботи департаменту праці та соціального захисту міської ради є соціальний захист осіб з інвалідністю. Зокрема, забезпечення санаторно-курортним лікуванням, видачею направлень на виготовлення протезно-ортопедичних засобів реабілітації, встановлення статусу осіб з інвалідністю внаслідок війни, оформлення транспортних справ осіб з інвалідністю для забезпечення спецавтотранспортом, формування особових справ для направлення громадян до будинків-інтернатів.
З 2017 року запроваджено новий механізм забезпечення санаторно-курортним лікуванням, який передбачає укладання тристоронніх угод.
Протягом звітного періоду санаторно-курортним лікуванням забезпечено 155 осіб, в тому числі:
- 122 особи з інвалідністю загального захворювання на суму 733,0 тис. грн.; 
- 33 ветерана війни пройшли санаторно-курортне лікування в санаторіях Міністерства соціальної політики України.
Рівень забезпечення пільгових категорій громадян санаторно-курортним лікуванням у 2017 році зріс на 23 % порівняно з 2016 роком.
Виплату грошової компенсації за невикористане право на санаторно-курортне оздоровлення проведено 33 особам з інвалідністю. 
Проведено виплату грошової компенсації на бензин, ремонт та технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування 146 особам з інвалідністю різних груп і категорій на загальну суму 35,2 тис. грн. 
За рахунок міського бюджету проведено капітальний ремонт житла 3 особам з інвалідністю внаслідок війни на суму 80,0 тис. грн.

Рішення міської ради вдосконалено порядок надання матеріальної допомоги.
За 2017 рік з міського бюджету виплачено разової грошової допомоги 1 069 особам на загальну суму – 2 716,5 тис. грн. ( 2 540 грн.) в тому числі:
- 160 учасникам АТО та членам їх сімей – 362,4 тис. грн. (2300); 
- 305 особам на дороговартісне лікування – 1 746,8 тис. грн.( 5 700 грн.)
- 451 особі на інші види лікування – 411,4 тис. грн. (900 грн.)
- 153 особам у зв’язку зі скрутними обставинами – 195,9 тис. грн.
Сума виплаченої у 2017 році матеріальної допомоги зросла на 21 % порівняно з 2016 роком (3 616 осіб – 2 239,4 тис. грн.) та втричі більше порівняно з 2015 роком (1 212 осіб – 770,8 тис. грн.)
В 2017 році відповідно до внесених змін у Положення про надання разової грошової допомоги розмір такої допомоги при потребі збільшено до 20,0 тис. грн.

Одним з напрямків діяльності департаменту праці та соціального захисту населення є діяльність пов’язана з працею та соціально-трудовими відносинами. Так у 2017 році спільно з міським центром зайнятості підготовлено та проведено семінари з керівниками та спеціалістами з кадрової роботи підприємств, установ, організацій міста щодо дотримання трудового законодавства, соціального захисту учасників АТО та надання відпусток працівникам.
Організовано семінар-навчання з питань праці для всіх суб’єктів господарювання міста за участю фахівців департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, департаменту економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Житомирської ОДА та головного управління Пенсійного фонду у Житомирській області. 
За відповідний період спільно з головним Державним інспектором з праці проведені семінари щодо вимог трудового законодавства в частині виплати заробітної плати в розмірі не менше мінімальної та легалізації трудових відносин з 31 юридичною особою та 149 фізичними особами - підприємцями.
За участю фахівців фіскальної служби, відділу поліції, головного державного інспектора з праці проведено 4 виїзних рейди робочої групи з питань легалізації трудових відносин, детінезації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. 
Спільно із Державним інспектором з праці проведено 3 перевірки з питань дотримання трудового законодавства. За результатами проведених перевірок 2 фізичних осіб – підприємців притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді накладення фінансових санкцій в розмірі 329 600 гривень.
Заборгованість із виплати заробітної плати станом на 01.01.2018 року на економічно активних підприємствах міста Новограда - Волинського відсутня. 
Протягом 2017 року було проведено 4 засідання комісії з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, де розглядалися причини низького рівня заробітної плати на окремих підприємствах міста. 
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України» затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю.
Пунктом 2 Порядку контролю визначено, що міські ради міст обласного значення забезпечують створення нового або покладення контрольних повноважень на діючий виконавчий орган.
Здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю в першу чергу є одним із напрямків збільшення надходжень до міського бюджету.
Постановою КМУ від 18.12.2017 року № 1104 затверджено перелік органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія мораторію на перевірки у 2018 році. До цього переліку увійшли виконавчі органи міських рад міст обласного значення в частині здійснення делегованих повноважень здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю.
В 2017 році на розгляд сесії міської ради було ініційовано питання щодо введення державного інспектора з праці у місті, яке не було підтримано депутатами міської ради. Дане питання не знято з контролю та буде внесено на розгляд чергової сесії міської ради.

Ключовим пріоритетом у діяльності департаменту праці та соціального захисту населення є робота зі зверненнями громадян.
За звітний період до департаменту праці та соціального захисту населення Новоград – Волинської міської ради надійшло 1 540 письмових звернень, в тому числі:
- надання матеріальної допомоги – 1 311;
- обслуговування громадян територіальним центром – 26 звернень;
- надання житлових субсидій – 59 звернень;
- з питань надання пільг – 16 звернень;
- з інших питань – 128 звернень.

У 2018 році розпочато процес реформування системи соціального захисту в частині розрахунків з підприємствами – надавачами послуг за надані пільги та субсидії. Після прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 № 951 та наказу Мінфіну № 1 від 04.01.2018, підприємства - надавачі послуг, ОСББ та ЖБК зіткнулися з проблемами в процесі реалізації механізму отримання коштів за надані пільги та субсидії. Зокрема, балансоутримувачі відомчого житла, гуртожитків, управителі багатоквартирних будинків, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи були взагалі виключені з категорії отримувачів коштів. Для підприємств водопостачання та водовідведення було передбачено дуже вузьке цільове використання отриманих за надані пільги та субсидії коштів, внаслідок чого вони не мали можливості використати їх у повному об’ємі. Таким чином отримані кошти накопичувалися б на відкритих в органах Казначейства рахунках, при цьому у них не було б фінансових ресурсів для забезпечення нормальної життєдіяльності підприємств.
Для вирішення проблемних питань у механізмі відшкодування за надані пільги та субсидії було направлено звернення до органів державної влади.
Урядом було доопрацьовано механізм розрахунків з підриємствами – надавачами послуг за надані пільги та субсидії та прийнята відповідна Постанова Кабінету Міністрів України, яка:
• забезпечує отримання коштів за надані пільги та субсидії ОСББ, ЖБК та балансоутримувачів відомчого житла;
• суттєво розширює цільове використання отриманих коштів підприємствами водопостачання та водовідведення,
• передбачає можливість отримувачів субсидії наприкінці опалювального сезону отримати невикористану частину субсидії грошовими коштами.
З 2018 року система забезпечення протезно-ортопедичними засобами осіб з інвалідністю буде докорінно змінена. У ній вводиться принцип: „гроші ходять за людиною”. Адже, якщо раніше держава фінансувала виробників протезно-ортопедичних засобів, то з 2018 року заплановано, що людина буде сама обирати засіб. Вводяться індивідуальні параметри відповідно до програми реабілітації, людина обирає засіб реабілітації зі списку, укладається договір, і по факту поставки Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю надає людині засіб.

Спільно зі службою у справах дітей вперше в місті Новограді-Волинському в 2017 році придбано житло для створення дитячого будинку сімейного типу. Кошти в сумі 1 млн. 709 тис. грн. виділені за рахунок субвенції з державного бюджету та 250 тис. грн. - з міського. У даний будинок заплановано влаштувати до 10 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають у державних закладах. 
На виконання регіональної (комплексної) та міської цільових соціальних Програм забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2013-2017 роки виконавчим комітетом Новоград-Волинської міської ради в 2017 році придбано дві квартири. Квартири передано до житлового фонду соціального призначення та надано у користування особам із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

За ініціативи міського голови В.Л. Весельського та сприяння Міністра соціальної політики України А.О. Реви в 2017 році розпочато реалізацію проекту створення центру надання адміністративних (соціальних) послуг у форматі «Прозорий офіс». Проектом передбачено будівництво офісу, на першому поверсі якого, функціонуватиме управління Пенсійного фонду, на другому поверсі – департамент праці та соціального захисту населення. У ході неодноразових робочих зустрічей та за сприяння Міністра фінансування проекту з державного бюджету збільшено з 15 000, 0 тис. грн. до 25 750,0 тис. грн.

Протягом 2017 року департаментом праці та соціального захисту населення підготовлено ряд офіційних звернень до Міністерства соціальної політики України та інших гілок влади щодо проблемних питань соціального спрямування, що дало змогу оперативно вирішувати порушені питання».

Крім того, про роботу територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) проінформувала директор закладу Ольга Гудзь, про роботу центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів міської ради розповіла директор закладу Ольга Буковська, про роботу міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді доповіла директор закладу Антоніна Лапинська. Усі доповіді супроводжувалися наочними матеріалами у вигляді електронних презентацій.

Під час заходу багато теплих слів вдячності за співпрацю та висловлювань щодо і подальшої спільної роботи щодо вирішення питань соціально захисту для покращення умов приживання жителів міста лунало від керівників основних галузей життєзабезпечення територіальної громади, депутатів, керівників ОСББ.

Відділ інформації та зв’язків
з громадськістю міської ради

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку