Улюбленець українців: огляд малюка Smart

З обвалом курсу гривні і зростанням цін на все, в тому числі і на паливо, наші автомобілісти стали позбуватися від великих машин з ненажерливими двигунами і почали звертати увагу на компактні та економічні. Зараз найпопулярнішим з них став малюк Smart. Огляд даної моделі нещодавно провів Автоцентр.

Найбільшим попитом в Україні користуються автомобілі Smart першого покоління в 3-дверному виконанні ForTwo (в назві закладено їх пасажиромісткість - для двох осіб). Головним чином на таку популярність вплинула їх відносно невисока вартість у порівнянні з більш дорогими спадкоємцями, які за ціною можна порівняти з повнорозмірними моделями інших брендів.

Історія створення Smart

Думка про створення субкомпактного міського автомобільчика прийшла в голову Ніколасу Джорджу Хайєку - засновнику годинникової компанії Swatch. Бажаючи довести свій проект до конвеєра Swatchmobile, він звертався за техпідтримкою до різних виробників, але розуміння знайшов тільки в Mercedes-Benz. Прообразами нової моделі стали концепти Eco Sprinter і Eco Speedster (на фото), представлені в 1993 році. Щоб не втратити репутацію виробника преміум-моделей, Mercedes створив окреме, спільне зі Swatch СП - Micro Compact Car, яке з'явилося в 1994 році, а через три роки був представлений передсерійний зразок Smart (Swatch Mercedes Art). Однак після скандалу з перекиданням Mercedes А-Klasse підготовка до виробництва мікролітражки була тимчасово припинена - компанія зайнялася її доопрацюванням. Серійне виробництво Smart почалося в 1998 році, після чого фірма Swatch вийшла з проекту, а MCC була перейменована в Smart GmbH.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 1
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 1

09.97 Представлена ​​нова компактна модель Smart (індекс кузова 450).
07.98 Стартує серійне виробництво моделі.
11.99 Розпочато встановлення дизельного агрегату 0,8 л (41 к.с.)
02.00 Розпочато випуск кабріолета.
01.01 Новий бензиновий мотор 0,7 л (61 к.с.)
03.01 Чергова модифікація - відкрита версія Crossblade.
02.03 Рестайлінг моделі. Версія Brabus.
08.02 На базі Smart створені дві нові версії: родстер і купе.
09.06 Дебют другого покоління Smart (451).

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 2

Ось це конструкція!

Конструкція малюка дуже неординарна. Так, більшість навісних панелей його кузова - пластикові (передня частина, бампери, фільонки дверей і кришки багажника). Сам каркас кузова, який представляє собою міцну захисну капсулу салону, виділений іншим кольором, відмінним від навісних панелей (див. Фото). Під звичним капотом мотора немає - він встановлений в задній частині авто під підлогою багажника. Капот тут не відкривається, він виконаний єдиним цілим з переднім бампером і крилами. Під вентиляційними гратами знизу лобового скла заховані заливні горловини бичка омивача скла і охолоджуючої рідини, а акумулятор - в салоні під пасажирським килимком. Привід коліс у всіх Smart задній. Для зручності посадки двері зроблені дуже великими, плюс до всього вони позбавлені традиційних рамок. Незвичайна і кришка багажника - вона складається з двох роздільних частин: верхньої, скляної, через яку зручно класти легку поклажу, і нижній, з металевим каркасом, яка відкидається вниз і може витримати навантаження до 50 кг (Див. фото).

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 3
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 3

Інтер'єр Smart оригінальний і по сей день. Його родзинкою є окремі, на ніжках, кругляши годинника і тахометра (в залежності від комплектації), виступаючі корчі регуляторів обдування і замок запалювання, розташований біля важеля КП.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 4
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 4

Пластик бамперів виявився досить крихким - його легко розламати при недбалій їзді, через що ці елементи кузова користуються попитом на українських розборках Smart. Корозія кузова - рідкісне явище, і зазвичай вона свідчить про неякісно виконаний кузовний ремонт. Масивні двері з часом призводять до зносу петель (проявляється в утрудненому закритті). Здатна завдати неприємностей система кондиціонування салону («травлять» заправні клапани, до 80 тис км може вийти з ладу компресор.) І складний дах у кабріолетів (на старих авто відзначений знос електромоторів, як наслідок - привід перестає працювати).

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 5
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 5

Інтер'єр Smart сьогодні виглядає оригінально (див. Фото). Завдяки високому кузову і великому діапазону регулювання передніх сидінь всередині мікролітражки нормально розмістяться навіть двоє високих людей. Сидіти на ковшоподібних кріслах з інтегрованими підголівниками, що підносяться майже до самого даху, дуже зручно, правда, при цьому вони обмежують видимість через внутрішнє дзеркало заднього виду. Чи не штовхаєшся плечима і по ширині. Шумоізоляція неважлива. Компактні розміри дозволяють з легкістю паркуватися в таких місцях, де звичайна машина не поміститься, під'їжджаючи практично впритул до перешкод (як раз в таких випадках власники найчастіше пошкоджують бампери). Ну і, звичайно ж, ставити крихітку ви будете хваленим смартовским способом - перпендикулярно до бордюру, що є незаперечною перевагою цієї моделі, за що, в числі іншого, її і вибирають жителі мегаполісів.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 6
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 6

Будьте морально готові!

Лінійка силових агрегатів смарт- включає 3 циліндрові бензинові і дизельні версії, які бувають атмосферними і турбованими. За відчуттями Smart вельми спритні, особливо турбовані. Вони дозволяють, на подив сусідам по потоку, швидко стартувати зі світлофорів, а за рахунок компактних розмірів - ще й вертко проскакувати між повнорозмірними авто.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 7
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 7


На базі смарт FourTwo створені версії родстер і купе, рідкісні відкриті модифікації Crossblade і більш місткі пятідверки ForFour для чотирьох осіб

Багато хто вважає, що такі машинки дуже економічні, але насправді це не зовсім так: навіть при спокійній їзді в місті, згідно заводським даними, бензинові версії поглинають близько 6 л на сотню, що цілком можна порівняти з більшими повнорозмірними сучасними моделями класом вище. Зате дизельні модифікації дійсно дуже дбайливі - вони витрачають усього 3,9 л і до того ж відрізняються великим ресурсом.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 8
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 8

Купуючи старий бензиновий Smart, його власник повинен бути морально готовий до того, що незабаром йому доведеться розщедритися на дорогий капремонт двигуна. В середньому моторчики витримують 100-150 тис. км - до такого пробігу зношується циліндро-поршнева група, що проявляється в погіршенні тяги і істотному збільшенні витрати масла. Втім, навіть в справному стані агрегати Smart під'їдають мастило - в середньому йде 500-800 грам на 1000 км. Блоки всіх двигунів виконані з алюмінієвих сплавів і не підлягають капремонту. Втім, вітчизняні умільці навчилися їх лагодити шляхом гільзування чавунними гільзами. Заміна масла теж непроста процедура, так як зливного отвору в картері немає і старе мастило витягають за допомогою масловідсосу.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 9
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 9

Ланцюг ГРМ всіх двигунів розумний не відрізняється довговічністю і витягується до пробігу в 60-70 тис. км

При пробігах за 70 тис. км турбіна може прийти в непридатність. Іноді також тріскаються випускні колектори.

ГРМ більшості двигунів оснащений металевим ланцюгом (виняток - дорестайлінгові дизельні версії, де застосовувався ремінь). Ланцюг не відрізняється особливим ресурсом - до 60-70 тис. км він витягується, вимагаючи заміни разом із зірочками і гідронатягувачем. Здатна піднести сюрпризи і турбіна - при таких же пробігах вона може зажадати заміни. Іноді також тріскаються випускні колектори в місці кріплення з турбіною. Через вібрації розбовтується кріплення вентилятора інтеркулера, і потім він порушує герметичність сот радіатора. На старих Smart з пробігом під 100 тис. км зустрічається теча масла з-під прокладки клапанної кришки, переднього і заднього сальників коленвала, а також зношується центральна опора двигуна.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 10
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 10

Подумав - поїхав

Всі Smart - задньопривідні, і оснащувалися вони 6-ступінчастою секвентальною коробкою передач Softouch. Вона буває двох типів - звичайної (передачі доводиться перемикати вручну - важелем КП) і автоматичної (передачі змінюються в автоматичному режимі). Особливість роботи обох КП - задума при зміні передач: переключився, натиснув на педаль газу, а машина деякий час не реагує і продовжує прискорення лише після відчутної паузи. Тому до цієї роботи коробки слід звикнути і враховувати це при обгонах, розворотах на перехрестях і т.п.

Багажник Smart невеликий - всього 150/260 л, хоча його розміри можна відчутно збільшити, склавши вперед спинку пасажирського сидіння, а для перевезення довгих предметів ще й відкинути нижній борт третіх дверей

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 11
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 11


У передній підвісці особливою довговічністю не відрізняються: кульові опори, сайлент-блоки і втулки (в середньому служать 20-40 тис км)


У коробках передач Smart відзначений вихід з ладу сервоприводів перемикання зчеплення або передач.

На старих автомобілях відзначений вихід з ладу сервоприводів, внаслідок чого КП може глючити або переходить в аварійний режим і машина не їде. Такі самі проблеми виникають також через окислення електропроводки підключення сервоприводів або виходу з ладу кінцевика стоп-сигналів. При пробігах близько 100 тис. км зношується диск зчеплення.

Бережіть КОЛЕСА!

Особливість ходової - різновеликі колеса передньої і задньої осі. Це зроблено для підвищення стійкості автомобіля. Спритній їзді сприяє і жорстка настройка підвіски, яка, правда, знижує комфорт на наших далеко не європейських дорогах. Нерідко від них же страждають і маленькі коліщатка - власники гнуть диски, потрапляючи в ями. Втім, за рахунок заднього приводу і заднього компонування двигуна не варто переборщувати зі швидкістю в поворотах - легкий передок досить швидко починає плисти назовні повороту.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 12
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 12

Всі розумні мають задньомоторну заднеприводную компоновку - мотор і КП розміщені під підлогою багажника.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 13
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 13

Страждають від наших доріг і інші елементи ходової - ступичні підшипники і пружини (можуть тріснути). У передній підвісці McPherson також недовго служать кульові опори - близько 20-30 тис. км, сайлент-блоки передніх важелів і втулки стабілізатора - 30-40 тис. км. При цьому стійки здатні витримати близько 60 тис. км, а амортизатори - 100-150 тис. км. Ще більше ходять сайлент-блоки задньої балки і гумки поперечних важелів.

Рульове управління Smart у більшості механічне. Електропідсилювачем керма оснащувалися тільки найдорожчі версії, які зустрічаються у нас набагато рідше. На наших дорогах витратні матеріали рульового (тяги і наконечники) в середньому виходжують близько 60-70 тис. км. Особливість кінематики рульового - невеликий виворіт коліс, що ускладнює маневрування в обмежених місцях.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 14
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 14
autocentre.ua
Mercedes-Benz Smart смарт ціна економія дизель бензин
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі