Улюбленець українців: огляд малюка Smart

З обвалом курсу гривні і зростанням цін на все, в тому числі і на паливо, наші автомобілісти стали позбуватися від великих машин з ненажерливими двигунами і почали звертати увагу на компактні та економічні. Зараз найпопулярнішим з них став малюк Smart. Огляд даної моделі нещодавно провів Автоцентр.

Найбільшим попитом в Україні користуються автомобілі Smart першого покоління в 3-дверному виконанні ForTwo (в назві закладено їх пасажиромісткість - для двох осіб). Головним чином на таку популярність вплинула їх відносно невисока вартість у порівнянні з більш дорогими спадкоємцями, які за ціною можна порівняти з повнорозмірними моделями інших брендів.

Історія створення Smart

Думка про створення субкомпактного міського автомобільчика прийшла в голову Ніколасу Джорджу Хайєку - засновнику годинникової компанії Swatch. Бажаючи довести свій проект до конвеєра Swatchmobile, він звертався за техпідтримкою до різних виробників, але розуміння знайшов тільки в Mercedes-Benz. Прообразами нової моделі стали концепти Eco Sprinter і Eco Speedster (на фото), представлені в 1993 році. Щоб не втратити репутацію виробника преміум-моделей, Mercedes створив окреме, спільне зі Swatch СП - Micro Compact Car, яке з'явилося в 1994 році, а через три роки був представлений передсерійний зразок Smart (Swatch Mercedes Art). Однак після скандалу з перекиданням Mercedes А-Klasse підготовка до виробництва мікролітражки була тимчасово припинена - компанія зайнялася її доопрацюванням. Серійне виробництво Smart почалося в 1998 році, після чого фірма Swatch вийшла з проекту, а MCC була перейменована в Smart GmbH.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 1
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 1

09.97 Представлена ​​нова компактна модель Smart (індекс кузова 450).
07.98 Стартує серійне виробництво моделі.
11.99 Розпочато встановлення дизельного агрегату 0,8 л (41 к.с.)
02.00 Розпочато випуск кабріолета.
01.01 Новий бензиновий мотор 0,7 л (61 к.с.)
03.01 Чергова модифікація - відкрита версія Crossblade.
02.03 Рестайлінг моделі. Версія Brabus.
08.02 На базі Smart створені дві нові версії: родстер і купе.
09.06 Дебют другого покоління Smart (451).

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 2

Ось це конструкція!

Конструкція малюка дуже неординарна. Так, більшість навісних панелей його кузова - пластикові (передня частина, бампери, фільонки дверей і кришки багажника). Сам каркас кузова, який представляє собою міцну захисну капсулу салону, виділений іншим кольором, відмінним від навісних панелей (див. Фото). Під звичним капотом мотора немає - він встановлений в задній частині авто під підлогою багажника. Капот тут не відкривається, він виконаний єдиним цілим з переднім бампером і крилами. Під вентиляційними гратами знизу лобового скла заховані заливні горловини бичка омивача скла і охолоджуючої рідини, а акумулятор - в салоні під пасажирським килимком. Привід коліс у всіх Smart задній. Для зручності посадки двері зроблені дуже великими, плюс до всього вони позбавлені традиційних рамок. Незвичайна і кришка багажника - вона складається з двох роздільних частин: верхньої, скляної, через яку зручно класти легку поклажу, і нижній, з металевим каркасом, яка відкидається вниз і може витримати навантаження до 50 кг (Див. фото).

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 3
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 3

Інтер'єр Smart оригінальний і по сей день. Його родзинкою є окремі, на ніжках, кругляши годинника і тахометра (в залежності від комплектації), виступаючі корчі регуляторів обдування і замок запалювання, розташований біля важеля КП.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 4
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 4

Пластик бамперів виявився досить крихким - його легко розламати при недбалій їзді, через що ці елементи кузова користуються попитом на українських розборках Smart. Корозія кузова - рідкісне явище, і зазвичай вона свідчить про неякісно виконаний кузовний ремонт. Масивні двері з часом призводять до зносу петель (проявляється в утрудненому закритті). Здатна завдати неприємностей система кондиціонування салону («травлять» заправні клапани, до 80 тис км може вийти з ладу компресор.) І складний дах у кабріолетів (на старих авто відзначений знос електромоторів, як наслідок - привід перестає працювати).

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 5
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 5

Інтер'єр Smart сьогодні виглядає оригінально (див. Фото). Завдяки високому кузову і великому діапазону регулювання передніх сидінь всередині мікролітражки нормально розмістяться навіть двоє високих людей. Сидіти на ковшоподібних кріслах з інтегрованими підголівниками, що підносяться майже до самого даху, дуже зручно, правда, при цьому вони обмежують видимість через внутрішнє дзеркало заднього виду. Чи не штовхаєшся плечима і по ширині. Шумоізоляція неважлива. Компактні розміри дозволяють з легкістю паркуватися в таких місцях, де звичайна машина не поміститься, під'їжджаючи практично впритул до перешкод (як раз в таких випадках власники найчастіше пошкоджують бампери). Ну і, звичайно ж, ставити крихітку ви будете хваленим смартовским способом - перпендикулярно до бордюру, що є незаперечною перевагою цієї моделі, за що, в числі іншого, її і вибирають жителі мегаполісів.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 6
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 6

Будьте морально готові!

Лінійка силових агрегатів смарт- включає 3 циліндрові бензинові і дизельні версії, які бувають атмосферними і турбованими. За відчуттями Smart вельми спритні, особливо турбовані. Вони дозволяють, на подив сусідам по потоку, швидко стартувати зі світлофорів, а за рахунок компактних розмірів - ще й вертко проскакувати між повнорозмірними авто.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 7
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 7


На базі смарт FourTwo створені версії родстер і купе, рідкісні відкриті модифікації Crossblade і більш місткі пятідверки ForFour для чотирьох осіб

Багато хто вважає, що такі машинки дуже економічні, але насправді це не зовсім так: навіть при спокійній їзді в місті, згідно заводським даними, бензинові версії поглинають близько 6 л на сотню, що цілком можна порівняти з більшими повнорозмірними сучасними моделями класом вище. Зате дизельні модифікації дійсно дуже дбайливі - вони витрачають усього 3,9 л і до того ж відрізняються великим ресурсом.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 8
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 8

Купуючи старий бензиновий Smart, його власник повинен бути морально готовий до того, що незабаром йому доведеться розщедритися на дорогий капремонт двигуна. В середньому моторчики витримують 100-150 тис. км - до такого пробігу зношується циліндро-поршнева група, що проявляється в погіршенні тяги і істотному збільшенні витрати масла. Втім, навіть в справному стані агрегати Smart під'їдають мастило - в середньому йде 500-800 грам на 1000 км. Блоки всіх двигунів виконані з алюмінієвих сплавів і не підлягають капремонту. Втім, вітчизняні умільці навчилися їх лагодити шляхом гільзування чавунними гільзами. Заміна масла теж непроста процедура, так як зливного отвору в картері немає і старе мастило витягають за допомогою масловідсосу.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 9
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 9

Ланцюг ГРМ всіх двигунів розумний не відрізняється довговічністю і витягується до пробігу в 60-70 тис. км

При пробігах за 70 тис. км турбіна може прийти в непридатність. Іноді також тріскаються випускні колектори.

ГРМ більшості двигунів оснащений металевим ланцюгом (виняток - дорестайлінгові дизельні версії, де застосовувався ремінь). Ланцюг не відрізняється особливим ресурсом - до 60-70 тис. км він витягується, вимагаючи заміни разом із зірочками і гідронатягувачем. Здатна піднести сюрпризи і турбіна - при таких же пробігах вона може зажадати заміни. Іноді також тріскаються випускні колектори в місці кріплення з турбіною. Через вібрації розбовтується кріплення вентилятора інтеркулера, і потім він порушує герметичність сот радіатора. На старих Smart з пробігом під 100 тис. км зустрічається теча масла з-під прокладки клапанної кришки, переднього і заднього сальників коленвала, а також зношується центральна опора двигуна.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 10
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 10

Подумав - поїхав

Всі Smart - задньопривідні, і оснащувалися вони 6-ступінчастою секвентальною коробкою передач Softouch. Вона буває двох типів - звичайної (передачі доводиться перемикати вручну - важелем КП) і автоматичної (передачі змінюються в автоматичному режимі). Особливість роботи обох КП - задума при зміні передач: переключився, натиснув на педаль газу, а машина деякий час не реагує і продовжує прискорення лише після відчутної паузи. Тому до цієї роботи коробки слід звикнути і враховувати це при обгонах, розворотах на перехрестях і т.п.

Багажник Smart невеликий - всього 150/260 л, хоча його розміри можна відчутно збільшити, склавши вперед спинку пасажирського сидіння, а для перевезення довгих предметів ще й відкинути нижній борт третіх дверей

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 11
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 11


У передній підвісці особливою довговічністю не відрізняються: кульові опори, сайлент-блоки і втулки (в середньому служать 20-40 тис км)


У коробках передач Smart відзначений вихід з ладу сервоприводів перемикання зчеплення або передач.

На старих автомобілях відзначений вихід з ладу сервоприводів, внаслідок чого КП може глючити або переходить в аварійний режим і машина не їде. Такі самі проблеми виникають також через окислення електропроводки підключення сервоприводів або виходу з ладу кінцевика стоп-сигналів. При пробігах близько 100 тис. км зношується диск зчеплення.

Бережіть КОЛЕСА!

Особливість ходової - різновеликі колеса передньої і задньої осі. Це зроблено для підвищення стійкості автомобіля. Спритній їзді сприяє і жорстка настройка підвіски, яка, правда, знижує комфорт на наших далеко не європейських дорогах. Нерідко від них же страждають і маленькі коліщатка - власники гнуть диски, потрапляючи в ями. Втім, за рахунок заднього приводу і заднього компонування двигуна не варто переборщувати зі швидкістю в поворотах - легкий передок досить швидко починає плисти назовні повороту.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 12
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 12

Всі розумні мають задньомоторну заднеприводную компоновку - мотор і КП розміщені під підлогою багажника.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 13
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 13

Страждають від наших доріг і інші елементи ходової - ступичні підшипники і пружини (можуть тріснути). У передній підвісці McPherson також недовго служать кульові опори - близько 20-30 тис. км, сайлент-блоки передніх важелів і втулки стабілізатора - 30-40 тис. км. При цьому стійки здатні витримати близько 60 тис. км, а амортизатори - 100-150 тис. км. Ще більше ходять сайлент-блоки задньої балки і гумки поперечних важелів.

Рульове управління Smart у більшості механічне. Електропідсилювачем керма оснащувалися тільки найдорожчі версії, які зустрічаються у нас набагато рідше. На наших дорогах витратні матеріали рульового (тяги і наконечники) в середньому виходжують близько 60-70 тис. км. Особливість кінематики рульового - невеликий виворіт коліс, що ускладнює маневрування в обмежених місцях.

Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 14
Улюбленець українців: огляд малюка Smart (фото) - фото 14
autocentre.ua
Mercedes-Benz Smart смарт ціна економія дизель бензин
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Суспільство
Важкий біль стискає серце…  11 липня у Києві провели в останню дорогу загиблого військовослужбовця, солдата Шило Олега Олеговича, який загинув 08 липня від ворожої кулі на Луганщині. Йому було всього 29…  До 30 ОМБр Олег прийшов служити в грудні 2019 року. Для нього це була перша ротація в зону бойових дій.  Попрощатися з Олегом Шило прийшли його рідні, друзі, знайомі, побратими, місцева громада, представники районної влади, командувач військ оперативного...
Реклама
Окрім традиційних готелів та санаторів, курортний Трускавець багатий віллами – мальовничими пам’ятками архітектури, що мають багату історію та вишуканий дизайн. Однією з таких є вілла «Моцарт», яка по праву вважається однією з найкрасивіших будівель курорту. Тут - унікальна архітектура, відмінний сервіс та смачна кухня. Вілла «Моцарт» розташована в самому серці Трускавця, безпосередньо біля центральної площі міста, за 100 метрів від бювету мінеральних вод....
Суспільство
Пам’ятаєте Захара Ліскового, українського хлопчика зі США, який виправив помилку в енциклопедії, вказавши у своєму відео-блозі, що Ан-225 «Мрія» є саме українським, а не російським літаком? Поки цього року наша «Мрія» подорожувала світом, доставляючи в різні країни, зокрема, і на Американський континент, надважливе медичне обладнання для протидії пандемії коронавірусу, команда Antonov Company передала подарунки для Захара. Про це повідомляє Посольство Укра...
Суспільство
В рамках підготовки до нового навчального року в закладах освіти проводяться поточні та капітальні ремонти Триває процес підготовки до нового навчального року. 10 липня високопосадовці міста здійснили об’їзд об’єктів галузі освіти, де наразі проходять капітальні та поточні ремонти. Протягом тривалого часу початкова школа в селі Майстрів потребувала капітального ремонту. Після приєднання Майстрівської сільської ради до Новограда-Волинського, з міського бюдж...
Влада
До 27 липня на полігоні твердих побутових відходів встановлено тимчасові обмежувальні заходи 10 липня в.о. міського голови Оксана Гвозденко проінформувала місцеві засоби масової інформації про заходи, які вживаються з метою недопущення екологічної небезпеки на полігоні твердих побутових відходів в урочищі Ржатківка. Нагадаємо, що 7 липня на ім’я в.о. міського голови Оксани Гвозденко надійшла доповідна записка від начальника управління ЖКГЕ та КВ міської ра...
Суспільство
Через загострення епідемічної ситуації на території Городницької селищної ради, до стабілізації ситуації щодо поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) з 13.07.2020 припиняє роботу дві чергові групи ДНЗ "Калинонька".
Суспільство
Зважаючи на підвищений температурний режим в області, рятувальники посили профілактичну роботу щодо попередження пожеж у природних екосистемах та загибелі і травмування людей під час відпочинку на водоймах. З початку купального сезону в області вже загинуло 8 осіб, із них 1 дитина. Основними причинами таких трагедій на водоймах традиційно залишаються купання людей у нетверезому стані, порушення правил безпечної поведінки, невміння плавати та безконтрольніс...
Суспільство
Сьогодні, 10 липня, у Житомирській ОДА відбулася робоча нарада з питання подальшого існування притулку для ведмедів «Біла Скеля» (с.Березівка Житомирського району).    Нараду провів заступник голови ОДА Віктор Градівський за участю директора департаменту культури, молоді та спорту ОДА Максима Обшти, представників департаменту агропромислового розвитку та економічної політики ОДА, Житомирської РДА, Березівської сільської ради, а також власників території, н...
Кримінал
Дорожньо-транспортна пригода трапилась 9 липня у с. Запілля. У результаті наїзду вантажівки не сумісні з життям травми отримав місцевий житель. За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження. Близько 10:30 ранку на спецлінію «102» надійшло повідомлення про ДТП із загиблим. До села виїхали працівники групи реагування ПП Лугинського відділення поліції, які забезпечили охорону місця ДТП до прибуття  слідчо-оперативної групи Головного управління Нацполіці...