Які автомобілі купують українці?

Економічна ситуація і курс американського долара в нашій країні нещадно б'ють автомобільний ринок, але тим не менш продажі падають далеко не у всіх виробників. Які автомобілі купують українці?

На думку директора з маркетингу Групи компаній «АІС» Сергія Боровика, у всі кризові періоди корпоративні клієнти менш схильні до емоційних складових, ніж клієнти фізособи. Відповідно сегмент корпоративних клієнтів зазвичай показує кращу динаміку.

В якості прикладу досить поглянути на показники ринку вантажних авто, який майже повністю складається з юросіб. Так от в 2015 р. він практично не падав;

На ринку комерційних, де частка юросіб дуже висока (перевищує 60%), динаміка в 2015 р. теж була не найгірша. А ось найбільше падіння показав ринок легкових авто, де домінують фізичні особи, але навіть тут корпоративний сегмент відпрацював краще і його частка зросла майже в 2 рази з 13% до 25% загальних продажів.

Як повідомили в прес-службі «Тойота Україна», в цьому році, цілком очікувано зросла активність корпоративних клієнтів. Так, якщо подивитися на голу статистику останніх років, частка корпоративного сегмента в недалеких 2013-2014 роках становила трохи більше 13%, а сьогодні — це вже 25%. При цьому, окремо взяті місяці, ці цифри сягали до 30%. Пов'язано це здебільшого з тим, що для корпоративних клієнтів автомобіль — це не стільки засіб переміщення, а скоріше засіб для заробляння грошей. Крім того, корпоративні клієнти, особливо великі міжнародні, мають свою автомобільну політику, в якій чітко прописані умови і терміни експлуатації авто, по закінченню яких вони автоматично оновлюють свій автопарк.

Підвищення активності корпоративних клієнтів відзначають і в «Рено Україна». Як повідомила AUTO-Consulting голова правління компанії Яна Міненко, активність корпоративних клієнтів на початку 2016 року збільшилася порівняно з початком 2015 року, що є позитивним сигналом для ринку нових автомобілів.

Схожа ситуація і з продажами aвтомoбілів Peugeot і Citroen. Як повідoмив AUTO-Consulting генeральний дирeктор «Пeжо Сітрeен Українa» Лoїк Сібрaк, в 2016 році спостерігається зростання частки прoдажів автомобілів Peugeot і Citroen корпоративним клієнтам у порівнянні з показниками 2015 рoку. При цьому частка приватних підприємців не знижується щодо попередніх періодів.

Зростання продажів серед корпоративних клієнтів відзначають і в компанії «Єврокар». Як повідомила генеральний директор «Єврокар» Марина Яковлєва, в минулому році частка продажів корпоративним клієнтам в загальній структурі продажів істотно зросла. Це пояснюється тим, що корпоративні клієнти Skoda виявилися фінансово більш стійкими в кризі, ніж приватні покупці.

Генеральний директор компанії «Фалькон-Авто» Ніна Васадзе зазначила в інтерв'ю, що 2016 рік розпочався для бренду Кіа в Україні вдало, і спостерігається пожвавлення купівельної активності, як з боку приватних осіб, так і корпоративних клієнтів.

Частка «приватних» продажів у портфелі компанії превалює над корпоративними, однак робота з корпоративними автопарками для «Фалькон-Авто» також дуже важлива. І, судячи з активного попиту, автомобілі Kia в повній мірі відповідають їх запитам.

Як повідомили в прес-службі Корпорації «УкрАвто» порівняно з минулим роком за брендами Opel, ZAZ, Chevrolet і Chery відчувається активізація інтересу з боку корпоративних клієнтів. Це підтверджується і збільшенням частки корпоративних продажів з 22% до 27%.

У прес-службі «Ніссан Мотор Україна» вважають, що зараз активність впала у всіх учасників ринку, але частка корпоративних продажів, за підсумками 2015 року, доходила і до 30% ринку. Збільшення частки сталося через необхідність оновлення автопарку у корпоративних клієнтів. Так, багато компаній практично не оновлювали свої автопарки протягом останніх двох років, чекаючи поліпшення ситуації в країні. Але, не маючи можливості далі чекати, багато оновили свої автопарки в 2015 році. Завдяки цьому корпоративні продажі виросли на 20% у порівнянні з результатом в 2014 році, а роздріб навпаки впала на 30%.

Заступник генерального директора компанії «Автокапітал» з продажу комерційної техніки Вадим Постригань також вважає, що в 2016 році збільшилася активність корпоративних клієнтів з причини того, що багато з них не оновлювали свої парки в останні роки, а зараз прийшли до такої необхідності.

Хто формує попит? Нові або старі клієнти?

Активність корпоративних клієнтів – хороша ознака. Але хто ці клієнти? Нові компанії, які з'явилися і розвиваються в нинішній складний час. Або – фірми, які вже не перший рік на ринку і володіють відповідною фінансовою стабільністю та стресо стійкістю.

У прес-службі компанії «Тойота Україна» повідомили, що за більш ніж 10-річну історію офіційної Toyota в Україні, тут сформувалось досить великe коло корпоративних клієнтів, багато з яких і сьогодні активно використовують і набувають автомобілі японського бренду. Безумовно, більшу частину нових автомобілів сьогодні купують клієнти, які вже знайомі з автомобілями Toyota і не з чуток знають про надійність і якість цих автомобілів. Але і компаній, які набувають сьогодні Toyota вперше, з кожним днем стає все більше. Чому є хорошим підтвердженням то кількість тендерів, в яких «Тойота Україна» бере участь.
За словами Яни Міненко, корпоративних клієнтів, з якими «Рено Україна» працює давно, — більше. Але з огляду на активну позицію компанії, вдалося привернути і нових корпоративних клієнтів.

Марина Яковлєва повідомила, що Skoda — традиційно корпоративний автомобіль, в першу чергу завдяки своїм експлуатаційним характеристикам і якості сервісу корпоративних парків, що забезпечують дилери «Єврокару». Тому, безумовно, у компанії сформований значний пул постійних клієнтів, співпрацю з якими тут дуже цінують. Разом з тим, в минулому році «Єврокар» почав співпрацю з кількома новими компаніями, в тому числі з таким великим партнером, як «Філіп Морріс Україна».

За словами Лоїка Сибрака, безсумнівно, в поставках більшу вагу мають існуючі клієнти, з якими склалися тривалі партнерські відносини, вони знайомі з якістю автомобілів і рівнем обслуговування. Однак, у «Пежо Сітроен Україна» докладають максимум зусиль для залучення нових клієнтів.

Сергій Боровик повідомив, що сьогодні найчастіше оновлюється корпоративний парк існуючих клієнтів. Інвестиції нових компаній в Україні нині рідкість, але і такі операції теж є.

За словами Ніни Васадзе, в перші два місяці цього року «Фалькон-Авто» продавала автомобілі Kia як своїм традиційним партнерам, так й абсолютно новим корпоративним клієнтам.

У прес-службі Корпорації «УкрАвто» у брендів Opel, ZAZ, Chevrolet і Chery не відзначають особливих переваг між такими корпоративними клієнтами і новими. Але особливо виділяють тих корпоративних клієнтів, які вже багато років є партнерами Корпорації.

Вадим Постригань зазначив, що у компанії є усталені корпоративні клієнти, які продовжують купувати техніку Mercedes-Benz. При цьому з виведенням нових моделей (Citan) «Автокапітал» успішно починає співпрацювати з новими компаніями, які раніше не проявлявляли інтересу до Mercedes-Benz через відсутність в модельній «лінійці» відповідних авто.

У прес-службі «Ніссан Мотор Україна» констатують, що зараз краще купують старі клієнти, яким необхідно оновити свої автопарки. Основні покупці – це представництва іноземних компаній в Україні. Серед українських компаній, які також оновлюють свої автопарки – представники фармацевтичної, IT, агропромислової галузей.

Активність корпоративних клієнтів – хороша ознака. Вони менше піддаються емоціям і аналітично оцінюють перспективи ринку. Відповідно, якщо корпоративні клієнти продовжують оновлювати свої автопарки, значить — прийдешні перспективи їх не лякають.

Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі