• Головна
  • Вступили в силу паспортні інновації
21:28, 16 жовтня 2016 р.

Вступили в силу паспортні інновації

З 1 жовтня набрали чинності зміни в законодавстві, що стосуються впровадження паспортів у вигляді пластикових карток. За чотири наступних роки всім українцям планують поміняти паспорти - «книжечки», на пластикові ID-документи.

Незмінні зміни

Внутрішні паспорти громадянина України у вигляді пластикової картки з електронним носієм (ID-паспорта) перші українці отримали в кінці січня цього року. Зараз такі документи видаються тільки людям, які отримують паспорт вперше. Тобто громадянам, які досягли 16-річного віку.

Вся реформа розрахована на чотири-п'ять років. У липні цього року Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України». З 1 жовтня він набув чинності. Експерти з Державної міграційної служби вважають, що це створить умови для початку другого етапу реформ.

Правда, поки зміни в законі на практиці не працюють. Законом передбачено місячний термін для приведення у відповідність із ним нормативно-правових актів. Як повідомив начальник Мелітопольського відділу управління державної міграційної служби України в Запорізькій області Олександр Савулій, його відомство вже підготувало відповідні проекти рішень Кабінету Міністрів України і уряд має розглянути їх найближчим часом.

- Поки що все залишається по-старому. Нові паспорти отримують тільки 16-річні. Всупереч чуткам, їхати для цього нікуди не потрібно. Документи оформляються та видаються на місці, як і закордонного паспорта. Як і раніше, приймаються заяви на оформлення паспортів у вигляді книжечок. Зараз ми чекаємо, коли буде приведена у відповідність законодавча база. Поки цього не сталося, працюємо, як і раніше. Але змін можна очікувати найближчим часом, - каже А. Савулій.

Кому пріоритет

За офіційною інформацією Міграційної служби пріоритет на отримання ID-паспортів залишиться за громадянами, які отримують документи вперше. Але зміниться їх вік. Паспорта громадяни України будуть отримувати з 14 років.

Крім того, почнуть видавати пластикові карти тим, хто повинен поміняти фотографію в паспорті при досягненні 25 і 45 років, тим, хто міняє прізвище, і у випадках, коли паспорт пошкоджено або втрачено.

Проведена масштабна робота по інформуванню всіх зацікавлених відомств, які працюють з документами громадян - «Укрпошта», «Укрзалізниця», банківська сфера, Нацполіція тощо.

Згідно зі змінами в законодавстві заяву на оформлення паспорта-картки, а також закордонного паспорта, після прийняття відповідних актів можна буде подати також і в центрах надання адміністративних послуг.

Державна міграційна служба України нагадує, що документи, старого зразка зберігають силу протягом не менше чотирьох років, так що поспішати з їх заміною не потрібно. Тим більше, що Законом передбачено право органів місцевого самоврядування самостійно звільняти певні категорії громадян від оплати вартості державної послуги та/або компенсувати громадянам вартість бланка за рахунок місцевих бюджетів. Тобто, в компетенції місцевої влади безкоштовне оформлення документів для деяких категорій громадян.

Диво-можливості

Нові паспорти містять номер облікової картки платника податків (так званий ідентифікаційний код). Він нанесений на паспорт графічно і занесений в електронний чіп. Це дає можливість не носити з собою довідку з податкової інспекції.

Щоб уникнути ускладнень з підтвердженням місця реєстрації в перші місяці разом з новим паспортом картою безкоштовно на вимогу особи буде видаватися паперова виписка з Єдиного державного демографічного реєстру (ЕДДР). Потрібен буде такий документ, якщо виникне необхідність підтвердити місце реєстрації, а вимагати його установа не матиме технічної можливості вважати інформацію з чіпа.

Поступово всі дані знаходяться з паперових документів будуть оцифровані і перенесені в ЕДДР. А з реєстру - на чіпи паспортів. Інформація, яка протягом життя може змінюватися, записується тільки на електронний чіп паспорта. Її можна змінити без необхідності виготовлення (і, відповідно, оплати) нового документа у підрозділі міграційної служби. Вважати інформацію, яка записана на чіп (крім відбитків пальців рук), можна за допомогою навіть сучасного смартфона. Необхідне програмне забезпечення має з'явитися на сайті виробника бланків.

Також на чіп паспорта буде записуватися цифровий підпис (тільки для осіб, які досягли 18-річного віку), яка дозволить в майбутньому використовувати різні електронні сервіси, в тому числі отримувати адміністративні послуги, не виходячи з дому. Крім того, міграційна служба обіцяє, що громадяни зможуть відстежувати доступ до своїх даних.

Електронна система реєстру повинна автоматично фіксувати і зберігати всі сеанси доступу будь-якого чиновника до персональних даних особи. А також окремо фіксувати інформацію про те, ким, коли і на якій підставі вносилися зміни в дані про особу. Надалі ці відомості безкоштовно зможе отримати кожен громадянин, обіцяє відомство.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Голос міста
Facebook
58,0%
Twitter
3,0%
Одноклассники
13,0%
ВКонтакте
23,0%
Інша
3,0%
#Паспортніінновації #законодавство #ID-документи #громадянинУкраїни #реформа
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...