Звягельчанам на замітку: Інструкція для походу в магазин, що потрібно знати про свої права

Про що потрібно знати покупцеві, заходячи в супермаркет, дізнавався сайт міста Новограда-Волинського 04141.сom.ua.

- Чи обов'язково залишати речі в камері схову перед входом до супермаркету?

- Ніхто не може змусити відвідувача залишити речі в камері схову, навіть якщо це зазначено у правилах магазину. Якщо ж все-таки охорона магазину наполягає на цьому, то в такому випадку попросіть у них таке розпорядження. Якщо воно дійсно є, сфотографуйте його, щоб надалі можна було написати скаргу в управління по захисту прав споживачів, а його копію докласти до своєї скарги.

- Що робити, якщо з камери зберігання вкрали речі?

- Якщо ви бачите напис на осередках "адміністрація магазину за збереження речей не несе відповідальності", це повна дезінформація. В даному випадку необхідно керуватися ст. 936 ГК України, згідно з якою зберігач зобов'язується зберігати річ, передану йому, і повернути її в цілості. А супермаркет безпосередньо і виступає в ролі цього зберігача.

Якщо ж ви виявили, що з вашої камери зберігання пропали речі, вимагайте від адміністрації магазину матеріального відшкодування. Також викликайте поліцію і за фактом крадіжки пишіть заяву. Поліція може отримати інформацію з камер спостереження і таким чином можна буде довести, що з вашої комірки дійсно вкрали речі.

- Що робити, якщо ви забули забрати свої речі з камери схову, повернулися на наступний день, а там - порожньо?

- Залишаючи речі в камері схову в супермаркеті, юридично відвідувач укладає з магазином договір зберігання. А оскільки термін дії договору не обмовляється, вважається, що він укладається на невизначений термін.

Тому якщо людина забула забрати свої речі, а на наступний день їх там не виявилося, він має право на компенсацію. А доказом того, що покупець дійсно залишав речі в камері схову супермаркету, є ключ з номером комірки. В даному випадку знову ж потрібно викликати адміністратора магазину і поліцію. У письмовій формі оформити заяву, вказавши, що вкрали і на яку суму. А також вимагати, щоб поліцейські переглянули відео з камер спостереження, щоб охорона магазину їх не встигла видалити і ви змогли компенсувати свої збитки.

- Чи має право охорона магазину вимагати показати вміст вашої сумки, навіть якщо реагують "рамки"?

- Охоронець може ввічливо попросити показати вміст ваших сумок, але не вимагати. В іншому випадку ви маєте повне право від цього відмовитися. Адже оглядати сумки дозволено тільки поліцейським в присутності двох понятих. Також в тому випадку, якщо ви бачите, що охорона магазину вам грубіянить, або ви розумієте, що назріває конфлікт, викликайте поліцію.

- Якщо на території супермаркету випадково розбив або зіпсував товар, потрібно за нього платити?

- Дуже складно довести провину покупця, коли полички, на яких стоїть товар, не оснащені спеціальними бортиками. Покупець не винен, якщо бере в руки скляну банку і раптом на підлогу падає інша банка. Це вже вина працівників магазину - вони неправильно розставили товар. Інша справа, якщо покупець навмисне своїми неправомірними діями порушує цілісність товару, що в кінцевому підсумку можна розцінювати як заподіяну шкоду. Тоді він зобов'язаний відшкодувати збитки в повному обсязі.

- Що робити, якщо на ціннику була зазначена одна ціна, а на касі пробили по інший, як правило, більш високій?

- Сфотографуйте цінник з датою і ціною на даний товар. Потім зверніться до адміністратора магазину і при наявності чека вимагайте, щоб він повернув вам різницю в грошах. Відповідно до закону "Про захист прав споживачів" ви на це маєте повне право. Тим більше що за 20-30 грн. зайві проблеми магазину не потрібні.

- Що робити, якщо вдома відкрили упаковку і виявили, що товар зіпсований?

- Навіть в тому випадку якщо термін придатності товару не закінчився, він може бути зіпсованим. Ймовірно, це сталося через неправильне його зберігання. А тому сміливо відправляйтеся назад в магазин, щоб повернути недоброякісний товар. При цьому обов'язково візьміть з собою чек. Магазин зобов'язаний повернути вам гроші.

Але якщо в усній формі домовитися не вдалося, гроші не віддають, діяти потрібно більш радикально. По-перше, зробіть запис в Книгу скарг, вона повинна бути в кожному магазині, тим більше що перевіряючі органи обов'язково читають "жалібні книги" і будуть вживати заходів, що зовсім не на руку адміністрації магазину. А також звертайтесь в Держпотребслужбу України зі скаргою. Уповноважені органи виїдуть зі спеціальною перевіркою в даний магазин. А якому розсудливій керівнику потрібні зайві перевірки?

Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі