Асоціація міст України не підтримує запропоновані Держгеокадастром зміни до Бюджетного кодексу

Асоціація міст України не підтримує запропоновані Держгеокадастром зміни до Бюджетного кодексу, Олександр Сукач
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр) направила на розгляд Асоціації міст України проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».
Законопроектом пропонувалось внесення змін до Бюджетного кодексу України в частині перерозподілу коштів у 2018 році із урахуванням попередніх років  (в сумі 712 мільйонів гривень), що надійшли від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва до місцевих бюджетів, на користь державного бюджету, якщо такі кошти не були використанні протягом двох років з моменту їх надходження.
Асоціація міст України проти таких змін !
АМУ надіслала розробнику законопроекту відповідь, у якій наголошено на такому.
По-перше:
Внесення запропонованих змін до Бюджетного кодексу України, як зазначає розробник, дає можливість врегулювати питання фінансування заходів, зокрема, щодо виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, проведення підготовки лотів до земельних торгів. Але Асоціацією проаналізовано, що статтею 209 Земельного кодексу України визначено, що кошти, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, використовуються виключно на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою, а також на проведення інвентаризації земель, проведення нормативної грошової оцінки землі. Використання цих коштів на інші цілі не допускається.
На такі цілі, що пропонувались Держгеокадастром, використання коштів, що надійшли від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, не відповідають Земельному кодексу України!
По-друге:
Щодо використання коштів спеціального фонду Державного бюджету навиправлення помилок у Державному земельному кадастрі. Підпунктом 9 пункту 6 Порядку ведення Державного земельного кадастру, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012 року, визначено, що виправлення помилок в Державному земельному кадастрі відноситься до повноважень державних кадастрових реєстраторів територіальних органів Держгеокадастру. Пунктами 144 та 157 того ж Порядку зазначено, що кадастровий реєстратор виправляє їх безоплатно. Асоціація вважає, що виправляти помилки Державного кадастру, допущені не з вини органів місцевого самоврядування, за рахунок надходжень місцевих бюджетів є не справедливо.
По-третє:
Щодо використання коштів спеціального фонду Державного бюджету на фінансуванняпідготовки лотів до земельних торгів. Статтею 135 Земельного кодексу України врегульовано фінансування підготовки лотів до проведення земельних торгів, яке пропонується розробником законопроекту. А саме, витрати, проведені на підготовку земельних торгів, відшкодовуються переможцемземельних торгів за кожним лотом. Таким чином вважаємо, що витрачання коштів місцевого та державного бюджетів на підготовку лотів до земельних торгів є недоцільним.
По-четверте:
Звертаючи увагу на високу вартість землевпорядних та землеоціночних робіт, які можуть виконуватись за рахунок отриманого для цього ресурсу, органи місцевого самоврядування вимушені попередньо накопичувати необхідні обсяги коштів для того, щоб забезпечити повноцінне фінансування та реалізацію таких заходів. Окремі норми земельного законодавства чітко визначають терміни, коли ці заходи можуть бути проведені. Так, наприклад, відповідно до статті 18 Закону України «Про оцінку земель» проведення нормативної грошової оцінки землі в межах населених пунктів здійснюється не рідше ніж один раз на 5-7 років, а розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.
Таким чином, для проведення нормативної грошової оцінки земель за рахунок коштів, що надійшли від втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, органи місцевого самоврядування базового рівня змушені накопичувати кошти протягом тривалого часу. Тому норма, яка вилучає надходження місцевих бюджетів, що надійшли  від втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва у випадку їх не використання протягом двох років, є необґрунтованою та безпідставною.
Асоціація міст України не підтримала такий проект Закону та наголосила, що запропоновані зміни можуть погіршити ресурсне забезпечення місцевого самоврядування і негативно  вплинуть на спроможність місцевих бюджетів.
Додатково інформуємо:
На сьогодні відповідно до статті 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, що зараховуються у розмірі:
100% - до бюджетів міст Києва та Севастополя,
25% - до бюджету АР Крим та обласних бюджетів,
75% - до бюджетів міст обласного значення, бюджетів ОТГ,
15% - до районних бюджетів,
60% - до міст бюджетів районного значення, селищ і сіл.
На спеціальних рахунках відповідних місцевих рад на початку 2018 року знаходиться 712 млн.грн., з них на депозитних рахунках в установах банків – 84 млн.грн. (12%) коштів, що надійшли в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
За підрахунками Держгеокадастру у 2017 році використано бюджетами всіх рівнів лише 39,35% від отриманих коштів по втратах  155 млн.грн.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі