Дороги в Новограді-Волинському будуть кращими: Віталій Табалюк про умови якості ремонту доріг

Віталій Табалюк, Ірина Сукач
Віталій Табалюк

У мікрорайоні «Кар’єр» ТОВ «Новоград-Волинські Шляхи» у співпраці з ТОВ «НВ КДЗ» провело ямковий ремонт 650 квадратних метрів вулиці Потапова.

«Завдяки нашим місцевому депутату і громадському активісту дорога на Баранівку стала кращою та безпечнішою», – підтверджують тутешні мешканці, які неодноразово зверталися до міської влади з проханням зарадити їхній біді.

Заасфальтована ще за радянських часів вулиця Потапова не знала добротного поточного ремонту щонайменше п’ять років. Ваговози постійно руйнують шлях, і невеликі автівки змушені об’їжджати ями тротуарами. Пішоходи тут давно не переймаються комфортом пересування, їх непокоїла безпека руху, а точніше – загроза життю.

Депутат міськради, директор ТОВ «Новоград-Волинські Шляхи» Віталій Табалюк розповідає: «Небайдужий громадський активіст Віталій Бабич запропонував спільно провести ямковий ремонт. Я звернувся за дозволом до заступника міського голови Оксани Гвозденко. Після отримання офіційного погодження «Новоград-Волинські Шляхи» приступили до роботи».

Усі працівники очолюваного Віталієм Табалюком підприємства – місцеві. Вони зацікавлені у впорядкуванні міста та його околиць, тому працювали, як завжди, на совість. Депутат дбає не лише про обличчя міста і про податки до бюджету, а й про власний авторитет шляховика. Тому команду підбирав професійну і працьовиту.

Як відомо, проїжджу частину руйнують опади і надмірне навантаження. Тверді покриття старіють, зношуються через об'єктивні чинники, та часто у зношування є інші причини. Якщо вірити телебаченню, в Україні найпопулярнішим методом ремонту є ямковий. За правильного використання гарячої технології якість такого ремонту буде достатньо високою, але на практиці виникає багато «але».

Кожен із нас хоч раз у житті бачив, як у листопаді лопатами засипають асфальтну суміш у ями, заповнені водою. Потім у соцмережах з'являються повідомлення: асфальтне покриття зійшло разом зі снігом. За словами інженера-дорожника, а Віталій Табалюк закінчив Національний транспортний університет, такі дії взагалі не можна називати ремонтом, це – марнотратство.

Він каже: «Ремонт дорожніх покриттів виконують з настанням стійкої теплої, не нижче +5 °С сухої погоди, хоча, на жаль, потреба у його проведенні є практично у будь-який час року і за будь-яких погодніх умов». Найоптимальнішою порою для дорожніх робіт називає спекотне літо.

Пояснює, що саме за такої погоди, яка встановилася сьогодні, старе і нове покриття в'яжуться найнадійніше і можна зекономити на деяких операціях, наприклад нагріванні поверхонь. Щоправда, навіть задля виправданої економії Віталій Табалюк ніколи не допускає порушення дорожньо-будівельної технології і не використовує неякісних матеріалів.

«Новоград-Волинські Шляхи» не ремонтують доріг у дощ чи сніг, коли важко або взагалі неможливо очистити вибій від вологи, пилу та сміття. Це порушення правил, і як наслідок – малий термін служби відремонтованої ділянки. Такий ремонт не витримає й кількох місяців», – пояснює місцевий депутат. За його словами поганий ремонт можна зробити і влітку.

«Найпоширенішою технологічною помилкою є недостатнє ущільнення дорожнього полотна, через щошвидко з'являються нерівності, деформації, тріщини, відколи та ями», – каже він. Керівник «Новоград-Волинських Шляхів» оперує поняттями «стадія руйнування», «класифікація доріг», «засоби механізації» і пояснює вжиті терміни простими словами:

«Треба намагатися проводити ремонт на ранніх стадіях, коли тріщини лише починають з'являтися. Важливо не допускати у місто підрядні організації, які експлуатують дешеву нелегальну, а отже, непрофесійну робочу силу». Фахівець безкомпромісно критикує нерадивих підрядників. Віталій Табалюк узагалі проти систематичного «лікування» дорожнього покриття, він за капітальний ремонт,за спорудження нових доріг і за те, щоб у Новограді-Волинському працювали лише справжні шляховики.

Ярина ЯВІР

дороги Новоград
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі