Головні правила особистої безпеки при користуванні BlaBlaCar

4 квітня пропав львів'янин Тарас Позняков, який знайшов попутників на поїздку за маршрутом Львів – Київ через BlaBlaCar. Днями був знайдений його автомобіль, однак де сам Тарас — поки загадка. Ця подія змусила всіх задуматися про безпеку поїздок на далекі дистанції з малознайомими людьми. Ми спробуємо розібратися, як можна захистити себе водіям і пасажирам.

Часи «граків» і «грачевозов» пройшли, — тепер нечасто зустрінеш на дорозі людину з піднятою рукою, який сподівається доїхати до пункту призначення за прийнятну суму. У містах служби таксі з'являються як гриби після дощу, а між населеними пунктами тим, хто не любить рейсові маршрутки, можна подорожувати з попутниками, — сервісів, де можна знайти супутника і розділити з ним витрати на бензин, предостатньо.

Можливо, саме на такій платформі знайшов своїх пасажирів і зниклий на початку квітня Тарас Позняків. У цій історії спочатку фігурував найпопулярніший в Україні сервіс з пошуку водіїв і пасажирів BlaBlaCar. Втім, в українському представництві компанії заявили, що поки у них немає підтвердженої інформації, що зниклий Тарас Позняків знайшов попутників саме на їх сервісі. За фактом зниклого безвісти водія відкрито кримінальне провадження, а 12 квітня в Головному управлінні національної поліції в Київській області повідомили, що в селі Новосілки Києво-Святошинського району в одному з місцевих гаражів був знайдений автомобіль Познякова — Audi A6. В автомобілі також були виявлені докази, які можуть свідчити про вчинення злочину гільзи від куль і сліди крові. Слідчі органи з'ясовують, яким чином машина опинилася в гаражному боксі.

Попит і пропозиція

На сайті BlaBlaCar зазначено, що їх сервіс доступний в 22 країнах по всьому світу; ця платформа також є найбільшою в Україні. У компанії запевняють, що до цих пір у них жодного разу не було проблем з викраденням машин. «Ми активно співпрацюємо з поліцією і робимо все можливе, щоб у цьому розібратися», — заявила відповідальна  за зв'язки зі ЗМІ співробітниця BlaBlaCar Юлія Крупенко. Вона також сказала, що в BlaBlaCar постійно спілкуються з близькими та родичами зниклого водія, крім того, поліції була надана технічна інформація, яка може допомогти у розслідуванні.

«За допомогою сервісу BlaBlaCar відбулися десятки мільйонів поїздок, і для нас цей випадок є безпрецедентним», —заявили  в BlaBlaCar.

За словами Олександра Яценка, співзасновник «Автостоп», ще одного сервісу з пошуку попутників, історія, яка сталася з Тарасом Позняковим, могла рано чи пізно статися з ким завгодно, адже щодня подібними послугами користується дуже багато людей. «Але з іншого боку, у разі використання онлайн-сервісу хоча б є шанс відфільтрувати (пасажирів або водіїв), відмовитися від пропозиції поїхати не з тією людиною. Тому незважаючи на цю ситуацію з BlaBlaCar, я все одно впевнений, що використання таких сервісів — набагато безпечніше, ніж просто брати людей посеред траси», — заявив він.

Платформа «Автостоп» входить в трійку найпопулярніших в Україні сервісів пошуку попутників (разом з Попутка.UA). “Автостоп» існує з 2010 року, має 16,5 тис. зареєстрованих користувачів.

Яценко вважає, що перевірити всіх, хто реєструється на платформі, просто неможливо. Звичайний набір технічних засобів, які допомагають відсікати нечистих на руку користувачів — це робота з соцмережі, в яких можна переглянути профіль людини, побачити, чи є у нього друзі, хто вони і т. д., а також перегляд відгуків про водія; крім того, існує верифікація нових користувачів через пошту і номер телефону. «Це дає певний рівень безпеки, — говорить Яценко. — Sim-карту можна відстежити, адже зареєструватися тоді зможе не хто попало, а людина з певним номером телефону, який вставлений в певний пристрій, з якого може прийти повідомлення і відповідь. Але практично убезпечити людей від подібних випадків повністю неможливо, швидше, наша задача — максимально мінімізувати ризик».

З точки зору потенційного бізнесу сервісів на зразок «Автостопу» і BlaBlaCar, проводити поголовні перевірки всіх водіїв транспортних засобів, припустимо, наявність страховки, недоцільно, впевнений Яценко. «Ухил» (замовлення таксі онлайн —прим.) бере комісію (з водіїв), але він не стежить за тим, щоб кожен раз фільтрувати кожного водія. Ви можете потрапити в брудну машину і максимум, що зможете зробити — написати відгук або подзвонити в службу «Ухилу» і сказати про це. Можливо, вони щось зможуть зробити, — каже Алексендр Яценко. — Але це не первинний фільтр, коли хтось приходить, дивиться машину або перевіряє з ранку, як у службі таксі, чи все в порядку з автомобілем. Для наших користувачів пріоритет — доїхати до місця призначення, а не доїхати неодмінно в чистоті. Попит диктує пропозицію».

Що стосується питання безпеки, то Яценко впевнений, що це питання завжди буде на порядку; якщо б в Україні був більш розвинений страховий ринок, можна було б залучити компанії для страхування водіїв та пасажирів від різних неприємностей, які можуть трапитися в дорозі.

Тільки для дам

У компанії BlaBlaCar запевняють, що перевіряють всі профілі, фотографії, відгуки і пропозиції поїздок. На ресурсі до профілів прив'язуються облікові записи соцмереж Facebook і LinkedIn. Це дозволяє переглянути сторінку потенційного попутника і зрозуміти, наскільки з ним буде комфортно в дорозі. На платформі також доступна опція «Тільки для жінок», якою може скористатися як водій-жінка, так і пасажирка. «Це відмінний спосіб відчути себе безпечніше, особливо під час перших спільних поїздок», — відзначають в компанії. З цією метою аватарки для жінок на сайті зробили фіолетовими, а для чоловіків — синіми. Користувачі також зобов'язані зазначати свою стать під час реєстрації. У BlaBlaCar пропонують користуватися опцією «Відгуки» — про тих, хто користується ресурсом регулярно.

Водіям привласнюють «рівень досвіду» — від новачка до експерта і амбасадора. Останній статус означає, що водій має найвищий рівень довіри спільноти BlaBlaCar. Досвід оцінюють за такими показниками: підтверджений email і номер телефону, максимально заповнений профіль, число і відсоток позитивних відгуків від попутників і тривалість використання сервісу.

Один з амбассадоров BlaBlaCar Артем розповів, що отримав свій статус через рік після реєстрації на сайті. Звичний маршрут Артема — дорога з Києва до Миколаєва і назад. Минулого літа він також подорожував по Європі і доїхав до Португалії, підбираючи по дорозі попутників через BlaBlaCar. «Завжди все було нормально, — каже він. — Я намагаюся дивитися, щоб у людини була фотографія, і був максимально заповнений профіль. Зараз, після цього випадку (з Тарасом Позняковым, — прим.) планую їхати до Львова, якщо люди бронюють, я прошу кидати посилання на профілі) в соцмережах, тому що я несу відповідальність і за інших пасажирів. Я кажу, що можу відмовити вам в поїздці, якщо ви не надасте повну інформацію, пасажири розуміють, погоджуються».

Артем розповідає одну неприємну історію, яка трапилася у нього якось з пасажиром. «Чоловік забронював поїздку не зі свого профілю в соцмережі), там не було ні аватарки, нічого. Пасажир виявився якимось злочинцем, за його телефонних розмов я зрозумів, що він сидів у в'язниці. Але я його довіз. Він мало того, що не заплатив за бензин (сміється), так ще викрав по дорозі на заправці омивач», — розповів Артем.

Коли він підвозив пасажира до його будинку, той пообіцяв піднятися за грошима, але так і не повернувся. Пізніше Артем з'ясував, що пасажир писав з профілю своєї знайомої, за номером телефону знайшов сторінку і ошукав його попутника, після чого звернувся в службу підтримки BlaBlaCar. На сайті профіль пасажира заблокували, так що скористатися ним людина тепер не може. «Після цього я став ретельніше перевіряти людей», — зізнається Артем.

У BlaBlaCar заявили, що вони пoстійно працюють нaд удосконаленням вже існуючих захoдів бeзпеки для кoристувачів і впроваджують нові, наприклад, страхoві прoдукти, а такoж систeми ідeнтифікації кoристувача за документами, щo зaсвідчують осoбу. “Це дoзволяє підвищити рівeнь нaдійності сeрвісу та дoвіри пoпутників oдин дo однoго. Зі свогo бoку рoбимо всe мoжливе, щoб всі ці oпції з'являлися в Укрaїні як можна швидше", — розпoвіли в кoмпанії. Нaйближчим часoм в Укрaїні нa сaйті BlаBlаCаr також буде запущена систeма повнoцінного брoнювання пoїздок, а чeрез дeякий чaс з'явиться систeма oплати пoслуг сeрвісу, щo зі своєї сторони передбачає ідeнтифікацію кoристувача чeрез плaтіжні інструмeнти.

Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
71 перегляд у липні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань