• Головна
  • Американська та європейська системи маркування шин: що варто знати власникам вантажних автомобілів
Новини компаній
09:55, 21 січня 2023 р.

Американська та європейська системи маркування шин: що варто знати власникам вантажних автомобілів

Новини компаній

Кращі із версій вантажних шин мають три особливості, які суттєво відрізняють їх від шин для легковиків чи проміжних версій для «полуторних» авто або мікроавтобусів:

  • високий індекс навантаження;
  • потужний багатошаровий каркас;
  • високий профіль і збільшена глибина протектора.

Індекс навантаження який застосовується у маркуванні шин, є одним із найважливіших показників, на які потрібно звернути увагу під час придбання, адже він показує яку вагу реально може перевозити такий тип гумового захисту колеса. Водночас варто звернути увагу і на швидкісний показник, який має бути гармонійно підібраний під вагу для перевезення. Взагалі існує одразу декілька діючих систем визначення показників вантажних шин. І навіть у одній із цих систем є свої підвиди, без розуміння яких неможливо усвідомлено робити вибір шини.

Американська та європейська системи маркування шин: що варто знати власникам вантажних автомобілів, фото-1

Європейский цифро-буквенний код

Європейські виробники зашифровують данні про типорозмір та інші параметри у своєму стандартизованому маркуванні. Зокрема у ньому вказують відстань між боковинами або власне ширина шини. Це - перший із показників.

Далі у написі коду застосовують такі данні:

  • відношення висоти до ширини профілю у процентах;
  • радіальність чи не радіальність конструкції;
  • фізичний діаметр шини;
  • індекс навантаження, що позначається від двозначного до тризначного показника;

Індекс швидкості – останній показник, але важливий. Адже тоннажність є, наприклад, 1 т, а швидкість може бути як 100 км/год, так і з показником шин для розвантажувачів. Тобто вагу вони витримують велику – від 1 і більше тон. А от рухатись на них можна лише із швидкістю не більше 10-15 км/год.

Дві американські системи маркування шин

Перша із систем, яка є давнішою, використовується майже так само як і європейська. Вона теж розкриває поступово всі показники. Однак перед розміром шин вказується тип застосування:

  • Р, що означає Passanger – шина призначена для використання у автомобілі легкового типу;
  • LT, що означає Light Truck – легке вантажне авто.

Інший варіант має дещо інше шифрування даних, де немає відповідного табличного показника і де дані вводяться у маркування у реальному розмірі в дюймах:

  • зовнішній діаметр;
  • ширина шини;
  • наявність/відсутність радіальності;
  • внутрішній діаметр шини.

Друга американська модель зручніша для використання, тільки з врахуванням того, що треба переводити показники з дюймів у міліметри. Жодної проблеми не буде, якщо авто виготовлене в самій Америці чи країнах, де підтримують вимірювання у дюймах, наприклад у Великобританії.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...